|
Post by Doockles on May 25, 2004 6:39:38 GMT -5
van dit deel staan er maar een paar blz op toledo denk ik ik veronderstel dat we dit deel uit die nota's moeten leren??
|
|
|
Post by Stinus on May 25, 2004 7:24:34 GMT -5
Die les van leven en dood heeft Olivier Honnay gegeven en daar is dus geen slideshow van gemaakt, maar ge moet dat wel allemaal kennen... zeker die cohort tabellen enz...
|
|
|
Post by Doockles on May 25, 2004 17:19:35 GMT -5
vraagje bij 4.9 uit die nota's voortdurende semelparie: de reproductie is over korte perioden, en kan over een groot deel van het jaar --> maar elk individu heeft toch maar 1 reproductieperiode niet? dus dan is met 'over een groot deel van het jaar' eigenlijk bedoeld dat dat voor die individuen niet allemaal op zelfde moment is maar gespreid over het jaar? of ben ik mis?
|
|
|
Post by Stinus on May 30, 2004 7:37:58 GMT -5
Ja, denk het ook, die kunnen dus eender wanneer kweken gedurende het heel jaar, maar wel maar één keer. In boek staat dat een ander voorbeeld van die continue semelparie de insecten in huizen en warenhuizen zijn... Een detailvraagje: kan je zo'n woestijntherofyt (die dus ineens groeit na regenval en beetje later weer dood is) een voorbeeld noemen van een kortstondige (ephemeral) semelparie (geval c in die figuur 4.10 in het boek (4.5 in de nota's))
|
|
|
Post by Stinus on May 30, 2004 8:17:40 GMT -5
Oei, kzie dat het antwoord in de nota's staat (twas juist )
|
|
|
Post by simba on Jun 20, 2004 4:27:04 GMT -5
Die kerel zijn blz die op toledo staan (da zijn zo een aantal ingescande bladeren) daar staan wel wreed rare formulekes in. Denk eigenlijk niet dat we die moeten kennen maar enkel die in de cursus van den Hermy staan.
|
|
|
Post by Stinus on Jun 20, 2004 5:43:58 GMT -5
Zijn dat die blz van ' De aangroei van populaties' met die verschillende gevalletjes? Ik meen mij ook niet te kunnen herinneren dat wij dat gezien hebben... Weet iemand daar meer van?
Btw: kan iemand mij concreet de negatieve puntjes van een cohort levenstabel geven? (kwestie om wat overzicht te hebben)
|
|